Amazongate: new evidence of the IPCC's failures

(THE TELEGRAPH)  — Contrary to the tendentious claim that its reports represent a “consensus of the world’s top 2,500 climate scientists” (most of its contributors are not climate experts at all), it has now emerged, for instance, that one of the more widely quoted scare stories from its 2007 report was drawn from the work of a British “green activist” who occasionally writes as a freelance for The Guardian and The Independent.

The IPCC made a prominent claim in its 2007 report, again citing the WWF as its authority, that climate change could endanger “up to 40 per cent” of the Amazon rainforest – as iconic to warmists as those Himalayan glaciers and polar bears. This WWF report, it turned out, was co-authored by Andy Rowell, an anti-smoking and food safety campaigner who has worked for WWF and Greenpeace, and contributed pieces to Britain’s two most committed environmentalist newspapers. Rowell and his co-author claimed their findings were based on an article in Nature. But the focus of that piece, it emerges, was not global warming at all but the effects of logging.

A Canadian analyst has identified more than 20 passages in the IPCC’s report which cite similarly non-peer-reviewed WWF or Greenpeace reports as their authority, and other researchers have been uncovering a host of similarly dubious claims and attributions all through the report. These range from groundless allegations about the increased frequency of “extreme weather events” such as hurricanes, droughts and heatwaves, to a headline claim that global warming would put billions of people at the mercy of water shortages – when the study cited as its authority indicated exactly the opposite, that rising temperatures could increase the supply of water.

via Amazongate: new evidence of the IPCC’s failures – Telegraph.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*